Rok temu przez przypadek trafiłem nad zatoką Pucón na pokaz tańca z Wysp Wielkanocnych.

W tym roku wpadając na 2 dni do Pucón znowu trafiłem na występy, jakby specjalnie dopasowali je do grafiku moich podróży.

Tym razem zaprezentowany został szerszy program prezentujący tradycyjne tańce z całego Chile.

Magia Chilena [źródło  http://laopinon.cl ]
Pokaz Baletu Folklorystycznego Magia Chilena (z Uniwersytetu La Frontera) dotyczył:

-Indian MapucheMapuche

-Huaso (takich chilijskich kowobojów i kowbojek) z m.in.  tańcem Cueca z husteczkami przypominający gody kury i koguta 🙂

Cueca

-Indian z Rapa Nui

Rapanui

 

IMG_8018

TUTAJ możecie podziwiać moją pełną GALERIĘ:

By dopełnić obraz kliknijcie w film z podobnego festiwalu:

Dodatkowo w Valdivii trafiłem na Wybory Miss 🙂

Miss Valdivia 2015

Wygrała Camila Herán Arce (lat 22), której kibicowałem też po części, bo się przesłyszałem biorąc ją za studentkę fizyki.Reina-de-Los-Rios-2015

Tymczasem jej wydział Educación Física Deporte to wychowanie fizyczne 🙂

Ogromne tłumy przybyły (obstawiałbym, że z 1/4 mieszkańców Valdivii). Pod koniec sieć elektryczna w okolicy się przeciążyła i kawałek miasta był pozbawiony prądu. Jednakże z racji zapasowego zasilania impreza dalej trwała. Sam show przez uwzględnianie koncertu  Jose Peralesa (bardzo popularnego piosenkarza w Hiszpanii i Ameryce Południowej, który sprzedał ponad 50 milionów płyt) był trochę za długi. Sama realizacja od strony technicznej (scena, światła, nagłośnienie) była jednak na wysokim poziomie.

[źródło: facebook Concurso Reina de los Ríos]

Jeśli chodzi o podobne wydarzenia artystyczne to w lutym poszedłem na musical „Piotruś Pan”

[źródło: http://www.ossom.cl/mall-plaza-se-lucio-con-el-estreno-de-peter-pan-el-musical/]
[źródło: http://www.ossom.cl/mall-plaza-se-lucio-con-el-estreno-de-peter-pan-el-musical/%5D
zrealizowany pod otwartym niebem na placu Sotomayor w Valparaiso. Muszę przyznać, że latanie na scenie i multimedialna scenografia były naprawdę nieźle zrobione. Tłumy spowodowały, że stałem dość daleko od sceny. Obok mnie stała jakaś kobieta z małym synkiem na baranach, ale jej córka w wieku 4 lat niestety nie widziała sceny. Jakieś dwie fajne Chilijki wzięły ją na ręce. Niestety po paru minutach opadły z sił. Zgadnijcie kto się „musiał” pobawić w gentlemana… i sporą cześć występu dźwigał jakieś nieznajome dziecko?


Dodaj komentarz